Press Release/Presseerklärung

GPS Gondolier

Your Mobile eGuide to Venice (by Venet.net and Locomsoft Limited)

Venice, the tourist capital of the world. On a daily basis, thousands of tourists swarm its maze of alleys and canals, charmed by the wealth of artistic expressions and the lack of modern-day car traffic. During the ten month high season from Carnival to Christmas, local Venetians are often asked for directions by lost tourists. With an upside down map in one hand, their guide book in the other, and a confused look at the irregular alley intersections, travelers often wish they brought along their navigation system from their car. But those who tried get disappointed as these systems are not suitable to a town without drivable roads. Additionally, GPS receiver by themselves do not work inside museums, churches, or the very frequent narrow alleys that pervade this town.

Finally, the ultimate solution to touring Venice is now ready and available: GPS Gondolier. Presented on an easy to use wide-screen PDA, this product places at your finger tips a detailed map of the city, a mini tour guide including the tourist attractions, and a positioning device. In addition to a GPS receiver, the Gondolier also does positioning using GSM technology. Whenever the GPS signal is not available, the tourist will always get an approximate location area thanks to the incorporated cell phone signal. GPS Gondolier’s success is not based on merely giving updates on the user’s location. Instead, it encourages tourists to get lost in this beautiful city, because whenever they need, they will always have at their disposal the tool to give them not just their location, but also the position of their hotel, as well as information about the tour sites they will encounter.

GPS Gondolier can be rented in participating hotels for about the cost of a meal in Venice. It has been jointly developed by Berlin based Locomsoft Limited., a company specializing on mobile location-based services, and Venet.net, provider of tourist solutions for Venice.

The features:

Download the press release: venet-locomsoft-pressrelease-070617.pdf

Contact: www.venet.net or www.locomsoft.com

GPS Gondolier

Ihr Mobiler eGuide für Venedig (von Venet.net und Locomsoft Limited)

Venedig, die Tourismushauptstadt der Welt: Täglich schwärmen Tausende von Touristen durch das Labyrinth von Gassen oder erleben Venedig in Gondeln auf den zahllosen Kanälen. Sie sind bezaubert von dem Reichtum an Kunst und Architektur. Sie genießen es, dass kein  Autoverkehr stört.

Während der zehnmonatigen Hochsaison zwischen Karneval und Weihnachten werden die Venizianer oft von verirrten Touristen nach dem Weg gefragt. Mit einer verkehrten Karte in der einen Hand und dem Reiseführer in der anderen Hand blicken sie verwirrt auf die verqueren Abzweigungen. Da wünschen sie sich oft, sie hätten ihr Navigationssystem mitgebracht. Aber die, die es ausprobieren, stellen fest, dass solche Systeme für eine Stadt ohne zu befahrende Straßen ungeeignet sind. Hinzu kommt, dass GPS-Empfänger nicht in Museen, Kirchen, und auch nicht in den vielen schmalen Gassen funktionieren.

Jetzt gibt es die Lösung, um Venedig zu erkunden: den GPS Gondolier. Auf einem Smartphone mit Breitbilddisplay bekommen Sie einen detailierten Stadtplan, einen Minireiseführer mit den wichtigsten Sehenswürdigkeiten und ein Positionierungsgerät. Zusätzlich zur Positionsbestimmung über GPS kann der Gondolier  die gegenwärtige Position auch über GSM bestimmen. Immer wenn das GPS-Signal nicht verfügbar ist, bekommt der Tourist zumindest den ungefähren Bereich durch das mitausgewertete Mobilfunksignal.

Der Erfolg von GPS Gondolier beruht nicht unbedingt darauf, den Standort des Benutzers immer wieder zu aktualisieren. Der eGuide kann mehr. Er ermuntert vielmehr den Touristen, sich einfach in der wunderschönen Stadt zu verlieren. Wenn nötig kann sie oder er dann auf den Gondolier zurückgreifen, der dann nicht nur die Orientierung wiederherstellt, sondern auch die Position des Hotels anzeigt und Informationen zu den Attraktionen der Stadt gibt.

Der GPS Gondolier kann zum Preis eines Essens in teilnehmenden Hotels ausgeliehen werden. Er wurde gemeinsam entwickelt von Locomsoft Limited, einer Berliner Firma für mobile ortsbasierte Dienste, und Venet.net., einem Anbieter für Tourismusdienstleistungen in Venedig.

Die Features:

Download der Presseerklärung: venet-locomsoft-pressrelease-070617.pdf